Koga zdaj hočeš prepričat v obratno kot si napisal v prvem prispevku? V prvem prispevku si jasno nakazal da se hočete igrat Tribal Hugs.
Razpravo o Plemenski uniji sem odprl predvsem za to, da se znotraj skupnosti aktivnih igralcev Vojne pleme začne premislek o viziji in ciljih igre, s katerimi bi se zmanjšala možnost igre "tribal hugs". Skupna zmaga plemen je lahko cilj oz. stanje, v katerem se igra zaključi, ne more pa to biti način igranja Vojne plemen kot se to trenutno dogaja na Svetu 3. V upanju, da bo moje sporočilo jasno in bolj razumljivo, v nadaljevanju kot aktivni igralec Vojne plemen natačneje predstavljam svoj pogled na težave, s katerimi se trenutno sooča ta igra.
Na vstopni spletni strani igre napisano naslednje:
"Vojna plemen je brskalniška igra, postavljena v srednji vek. Vsak igralec je vladar majhne vasi, ki jo mora mora pripeljati do slave in moči."
Kot aktivni igralec Vojne plemen sprašujem razvijalce igre, kaj konkretno pomeni "pripeljati majhno vas do slave in moči"?
Ali to pomeni posedovati neko določeno število točk ali premaganih nasprotnikov? Ali pa to pomeni, da je igralec plemena, ki premaga vsa druga plemena na Svetu? Kaj torej pomeni slava in moč igralca in kako se to meri? Kdaj sta slava in moč tako velika, da lahko rečemo, da je igralec zmagovalec oz. da je igra zaključena?
Verjetno so se ustvarjalci in razvijalci igre Vojne plemen namenova odločili, da ne opredelijo ciljev igre ampak pustijo igro "odprto", njeno dinamiko pa prepustijo odnosom med igralci, katere poganja vojna kot osnovno načelo igre. Takšen koncept lahko deluje na kratek rok, ker predpostavlja konflikt kot osnovno načelo med človeških odnosov, na daljši rok pa ima naslednje slabe učinke na igralno skupnost in manjši dobiček razvijalcev igre:
- padec motivacije igralcev za dolgoročno igranje zaradi ponavljajoče se brezciljnosti igre (posledica je osip igralne skupnosti);
- padec kvalitete in zanimivosti igre zaradi manjšega števila igralcev, ki se kaže v nekonkurenčnosti igre;
- koncentracija najmočnejših igralcev v enem plemenu ("prikriti tribal hugs"), ki vidijo svoj cilj v preprečevanju možnosti izločitve iz igre v primeru medsebojnega konflikta.
Primer vseh treh učinkov lahko trenutno spremljamo na primeru Sveta 3, na katerem je prvih deset igralcev iz istega plemena, ki ima zavezništvo z drugim najmočnejšim plemenom na lestvici. Moja ocena je, da gre v tem primeru za "prikriti tribal hugs", ki je nastopil takrat, ko so se najmočnejši igralci povezali med seboj in iz razloga "ogroženosti" začeli napadati nižje rangirana plemena. Posledica je zmanjšana konkurenčnost igre in osip igralne skupnosti zaradi prevzemov ali izgube motivacije za igro, v kateri igralec, ki ni član dveh najmočnejših plemen, ne more konkurirati koncentraciji moči "prikritega tribal hugs".
Ko sem pred slabim letom začel z igro na Svetu 3 je imel celoten slovenski strežnik na treh svetovih več kot 21.000 igralcev. Danes jih ima na petih svetovih nekaj več kot 18.000. Od teh je 1.794 igralcev na Svetu 3, od katerih jih ima komaj 143 več kot 100.000 točk. Dve najmočnejši plemeni, ki sta v zavezništvi imata skupaj več kot 60.000.000 točk, kar je 1x več kot vsa ostala plemena na Svetu 3 skupaj.
Gre za očiten upad igralne skupnosti Vojne plemen in njene konkurenčnosti na slovenskem strežniku, ki je po moji oceni tudi posledica slabo opredeljenega cilja igre. Mislim, da moramo imeti aktivni igralci pred seboj jasen cilj in motiv, zakaj igrati to igro.
Kot enega izmed ciljev predlagam možnost zaključka igralnega sveta tako, da se določijo kriteriji za zmago bodisi posameznega igralca, posameznega plemena ali skupine plemen. Osebno zagovarjam vse tri možnosti, ker se bo na takšen način zmanjšala možnosti "prikritega tribal hugs", ki se trenutno dogaja na Svetu 3.
Karantanski pozdrav,
Sv. Bruno, član vodstva plemena KaraK na Svetu 3